Lakberendezési Blog

Amikor részt veszek valamilyen termékbemutatón vagy gyárlátogatáson, mindig úgy érzem, hogy rengeteg információval megtelik a fejem, amit később kamatoztatni tudok. A fürdőszobai élményekre szakosodott Duravit beengedett bennünket és végigvezetett minket a gyár területén. Bepillantást engedtek a gyártás minden szakaszába és megengedték, hogy kipróbáljuk néhány terméküket.

Kapunk egy telefonszámot egy ismerőstől, látjuk interneten a lakberendezőt, esetleg személyesen láttuk a lakberendező munkáját és meg vagyunk róla győződve, hogy álmaink otthonát rábízhatjuk. Ilyenkor, főleg, ha kicsit lelkesebbek vagyunk, hajlamosak vagyunk minden észérvet félretenni és néhány kardinális kérdést mellőzve belenyúlunk egy olyan választásba, amit később megbánhatunk. Nem érdemes a szerencsére bíznunk magunkat, gondoljunk át néhány dolgot, mielőtt bármerre elindulunk. Jó ötlet-e kezdővel dolgozni? Régi motorost keressünk? Mire is van valóban szükségünk?

Már napok óta gondolkoztam ezen a témán, mert egy kicsit mindenkit érdekel, ugyanakkor nagyon ritkán kerül rá a sor, hogy egy lakberendező elmondja, hogyan is dolgozik. Mi tartozik a munkájához, mi nem tartozik hozzá, és ami a legfontosabb, hogyan és mitől működik az egész, mi vezet konfliktushoz? Ez sajnos nem egy könnyed téma, és nehéz róla úgy írni, hogy senki felett ne törjünk pálcát: sem az ügyfelek, sem a lakberendezők felett. Ugyanakkor muszáj róla beszélni, mert az a tapasztalat, hogy a tudás hiánya problémákhoz vezet, képes megfojtani egy projektet, és meglepően sok esetben ez meg is történik.